• ערב עיון “חרדה פרספקטיבה קיומית” 9.11.14

  • ערב עיון טיפול אדלריאני במצבי חרדה 16.9.14

  • ערב עיון טיפול אדלריאני במצבי חרדה 16.9.15

  • יום עיון “תפקיד הקשר הטיפולי בטיפול ממוקד” 2.5.15

  • יום עיון “תפקיד הקשר הטיפולי בטיפול ממוקד” 2.5.14

  • יום עיון לזיכרו של אלי חן 31.1.2014

  • 31.1.2014

  • 31.1.2014

  • 31.1.2014

  • השתלמות ‘טיפול קצר מועד מערכתי- אסטרטגי ו”ממוקד שינוי”™ בהפרעות חרדה ופאניקה'” דר’ נגה נברו

  • הרצאה 8.7.13 סיוע בשינוי היחס לעצמי בגישתם של: דבנלו ו McCullough בהנחיית אבישי בן שיטרית

  • סיוע בשינוי היחס לעצמי בגישתם של: דבנלו ו McCullough בהנחיית אבישי בן שיטרית

  • מפגש הדרכה 24.6.2013 טיפול זוגי דינמי ממוקד בהדרכת מר’ שלמה זלוטניק

  • מפגש הדרכה 24.6.2013 טיפול זוגי דינמי ממוקד בהדרכת מר’ שלמה זלוטניק

  • חברות באגודה לפסיכותרפיה ממוקדת

    מקנה כניסה להשתלמויות והדרכות שונות ללא תשלום / הנחה ניכרת

  • האגודה הישראלית לפסיכותרפיה

    האגודה הישראלית לפסיכותרפיה

  • עכשיו באתר האגודה

    רשימת מטפלים ומדריכים מוסמכים מטעם האגודה.

  • כנסים והשתלמויות באגודה, אנא הרשמו מראש

    ניתן להרשם בטלפון: 052-6567017 או במייל fps.Israel@gmail.com

ערב עיון – שילוב כלים הבעתיים חווייתיים בטיפול ממוקד בילדים ונוער 24.11.16
March 9th, 2016

האגודה לפסיכותרפיה ממוקדת

שמחים להזמינכם לערב עיון

 

 שילוב כלים הבעתיים חווייתיים בטיפול ממוקד בילדים  ונוער

הטיפול בילדים ונוער מציב אתגרים ייחודיים בכל הקשור להתנהלות המרחב הטיפולי, ואולי עוד יותר במסגרת החשיבה על טיפול ממוקד. מקומם של הכלים ההבעתיים החווייתיים במרחב זה, ודרכי שילובם בעבודה ממוקדת עם ילדים ונוער מהווים את הציר המרכזי לערב העיון.

 

הערב יתקיים ב 24.11.16 יום ה’ באולם הכנסים עמל הישגים   

רח’ קהילת קייב 17 תל-אביב

 

מנחה: ד”ר יעקב יבלון

תכנית הערב :

19:00                   התכנסות

19:20-19:30        פתיח להרצאות – ד”ר יעקב יבלון

19:30-20:15        הרצאתה של ד”ר עדנה ניסימוב נחום : עוצמתה של היצירה: התערבויות מבוססות אמנות למיקוד הטיפול בילדים ונוער

20:15-21:00        הרצאתה של דניאלה פישר דיקסון : המסע לממלכת המחשבות– שיח דיאלקטי רב מימדי (פנימי ובינאישי, רגשי וקוגניטיבי, סימבולי ומציאותי) בטיפול בילדים.

21:00-21:30        שיח עם הקהל

ההשתתפות חינם לחברי האגודה ובעלות של 80 ₪ למי שאינם חברים

הרשמה ע”י רכזת האגודה מירב  fps.israel@gmail.com

טלפון: 052-6567017

 

 

 

על המרצים:

 

ד”ר יבלון יעקב – פסיכולוג קליני בכיר ומדריך. מנהל  “מכון ארז”. מנהל שפ”ח גן רוה, חבל יבנה. מרצה ומעביר השתלמויות במסגרות מקצועיות מגוונות. מטפל  בגישה פסיכודינאמית, פרטני וקבוצתי. מדריך מוסמך מטעם האגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת. יועץ ארגוני במערכות חינוך (בגישה הפסיכואנליטית-מערכתית).

 

ד”ר עדנה ניסימוב נחום – ראשת התכנית לתואר שני בטיפול באמנות במכללה האקדמית ע”ש דוד ילין; רכזת ומדריכה במתי”אות יבנה וגבעתיים; בעלת קליניקה פרטית בחולון; מפתחת ומלמדת את הגישה הממוקדת בטיפול באמנויות; מחברת הספר: ‘כל צבעי הנפש: טיפול באמנות בילדים המתנהגים בתוקפנות’, בהוצאת מכון מופ”ת.

 

תקציר ההרצאה:

בהרצאה אציג תהליך הערכה לטיפול באמנות בילדים ובנוער בגישה ממוקדת, המשלב בין הטיפול באמנות לבין הטיפול הדינאמי הממוקד, הטיפול המשפחתי והגישה הדיאלקטית.

כמו כן, אבחן את אופני השילוב בין מרכיבים אלו, ותרומתם לטיפול: כיצד תהליך ההערכה עשוי לגלות את הפערים בין הגלוי לבין החבוי? כיצד האמנות והקשר יתרמו להמשגת ה ‘כאב הכרוני’ של המטופלת, גם בהיעדר מילים? כיצד שיתוף ההורים – ביצירה ובמילים – נחוץ כדי להבין את המוקד ואת היחסים המשפחתיים? וכיצד ההתערבויות שלי התבססו על הגישה הדיאלקטית בקבלת המטופלת והוריה, אבל גם בהכוונתם לשינוי?

ההרצאה תלווה בדוגמא, בה היצירה והקשר הטיפולי אפשרו לנערה לחשוף את כאבה, בצבעים ובדימויים בעלי עוצמה, בעודה מתנגדת לדבר ומהרהרת ברצונה לחיות.

דניאלה פישר דיקסון – מטפלת בהבעה וביצירה בעלת תואר שני, פסיכותרפיסטית ומדריכה מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת, בוגרת ביה”ס לפסיכותרפיה ממוקדת ע”ש אלי חן ז”ל, מטפלת בילדים ובמבוגרים, עובדת במסגרת משרד-החינוך ובפרקטיקה פרטית בת”א. מחברת הספר: “המסע לממלכת המחשבות”

 

 

תקציר ההרצאה:

בהרצאה אציג את מודל הטיפול המבוסס על ספרי “המסע לממלכת המחשבות”, המשלב ביבליותרפיה וקומיקס בגישה הקוגניטיבית-התנהגותית.

הספר מיועד לשמש “מבוא” חוויתי לשילוב אסטרטגיות קוגניטיביות בטיפולים מדיסציפלינות שונות, או כבסיס לטיפול קצר-מועד, בילדים בגילאי 6-12 המתמודדים עם  חרדות, דיכאון, בעיות התנהגות, קשיים חברתיים ועוד.

ששת הסיפורים בקובץ עוסקים בתמות ובקונפליקטים האופייניים לילדים, ובמיוחד ערך עצמי וחרדה מדחייה וכשלון.  מטרת המודל לעודד ביטוי “הקולות המופנמים” השונים, ויצירת שיח טיפולי, על מנת  לזהות ולאתגר דפוסי חשיבה קטאסטרופלים של המטופלים.

במקביל, משמש הספר כ”אובייקט מעבר” המעודד תהליך של מודעות עצמית, נפרדות, עצמאות וקומפטנטיות של המטופל.

המטופל מוזמן להיות שותף בכתיבת הספר, ובכך לבטא מצד אחד את עולמו הפנימי,  ולתרגל מצד שני את עקרונות הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית, במסגרת עולם בדיוני בטוח, המשמש בסיס לדיאלוג טיפולי במוקדים הטיפוליים.


בניית אתר וורדפרס DOTWEB חנות וירטואלית